Λέμε την Αλήθεια στην Εξουσία»: Οι μαθητές του ΓΕΛ Λούρου σπάνε τη σιωπή και στοχάζονται κριτικά

Με ιδιαίτερη επιτυχία και συγκίνηση ολοκληρώθηκε στο σχολείο μας, κατά το τρέχον σχολικό έτος 2025-2026, η συμμετοχή των μαθητών της Β’ και Γ’ Λυκείου στο πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Λέμε την Αλήθεια στην Εξουσία».

Πρόκειται για μια σημαντική εκπαιδευτική πρωτοβουλία που έχει ως κύριο στόχο την καλλιέργεια της δημοκρατικής συνείδησης, την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των νέων και την ευαισθητοποίησή τους απέναντι σε κάθε μορφή αυθαιρεσίας της εξουσίας. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και να κατανοήσουν βαθύτερα τη σημασία της ελευθερίας της σκέψης.

Ιστορική Έμπνευση: Η αντιστασιακή ομάδα «Λευκό Ρόδο»

Στο πλαίσιο των εργασιών τους, οι μαθητές επέλεξαν να μελετήσουν μια από τις πιο φωτεινές αλλά και τραγικές σελίδες της σύγχρονης ιστορίας: τη δράση της φοιτητικής αντιστασιακής ομάδας «Λευκό Ρόδο» (Weiße Rose), η οποία αναπτύχθηκε στο Μόναχο της Γερμανίας κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (1942-1943).

Σε ένα περιβάλλον ναζιστικής δικτατορίας, τρομοκρατίας και απόλυτης κατάπνιξης της αντίθετης γνώμης, οι νεαροί εκείνοι φοιτητές βρήκαν το θάρρος να αντισταθούν. Εμπνευσμένοι από τα λόγια της Σόφι Σολ, «Ένας άνθρωπος μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, αν δεν φοβηθεί να πει την αλήθεια» , οι δικοί μας μαθητές θέλησαν να γίνουν η συνέχεια αυτής της φωνής στο σήμερα.

Οι «Προκηρύξεις» των Μαθητών μας για το Σήμερα

Παίρνοντας τη σκυτάλη από το παρελθόν, τα παιδιά συνέταξαν τις δικές τους «προκηρύξεις» , αποτυπώνοντας την αγωνία, τον προβληματισμό και τις αξίες τους για δύο μεγάλα κοινωνικά ζητήματα που τα απασχολούν έντονα:

Το Έγκλημα των Τεμπών: Με κείμενα γεμάτα ωριμότητα και συναίσθημα, οι μαθητές αναφέρθηκαν στη μαύρη επέτειο της 28ης Φεβρουαρίου, εκφράζοντας την αγανάκτηση της νεολαίας και την ανάγκη για δικαιοσύνη και λύτρωση των πληγέντων. Μέσα από τις γραμμές τους, τόνισαν ότι η μαζική και ειρηνική διαμαρτυρία στους δρόμους είναι ο μόνος τρόπος για να σπάσει η σιωπή, να δικαιωθούν οι αδικοχαμένοι και να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα.

Το Φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying): Οι μαθητές αποτύπωσαν με ρεαλισμό το διογκούμενο πρόβλημα του bullying στην κοινωνία μας. Ανέλυσαν τα βαθιά ψυχικά τραύματα που βιώνουν τα θύματα, τα οποία συχνά φοβούνται ή διστάζουν να μιλήσουν σε γονείς και καθηγητές. Η δική τους «προκήρυξη» αποτελεί ένα ηχηρό κάλεσμα για αλληλεγγύη, προτρέποντας τα παιδιά να σπάσουν τον φόβο και να αναζητήσουν βοήθεια, ακόμη και ανώνυμα μέσα από εξειδικευμένες οργανώσεις (όπως «Το Χαμόγελο του Παιδιού»).

Το σχολείο μας αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι δεν είναι απλώς ένας χώρος στείρας μετάδοσης γνώσεων, αλλά ένα ζωντανό φυτώριο δημοκρατικών αξιών, όπου οι αυριανοί πολίτες μαθαίνουν να μην σωπαίνουν, να διεκδικούν και να λένε την αλήθεια!

One Thought to “Λέμε την Αλήθεια στην Εξουσία»: Οι μαθητές του ΓΕΛ Λούρου σπάνε τη σιωπή και στοχάζονται κριτικά

  1. […] Δικαιωμάτων: Παράλληλα, μέσα από τα προγράμματα «Λέμε την αλήθεια στην εξουσία» και τη διεθνή δράση #StolenMemory, οι μαθητές […]

Leave a Comment