ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Ρύπανση, μόλυνση και υποβάθμιση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.
ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Περιβάλλον και πολιτισμός: μονοπάτια – φυσικές διαδρομές.
Στοιχεία εκπαιδευτικού που συντονίζει το πρόγραμμα:
Μπαγιώργου Θεοδώρα ΠΕ04-04
Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:
Λάμπρου Κωνσταντίνος ΠΕ04-01
Διαμάντη Γεωργία ΠΕ11
Για την διεκπεραίωση του συγκεκριμένου προγράμματος, συγκροτήθηκε μια περιβαλλοντική ομάδα, στην οποία συμμετείχαν 30 μαθητές της Α΄ Λυκείου, με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων και κηδεμόνων τους, και 3 εκπαιδευτικοί του σχολείου.
Αρχικά έγινε από τους εκπαιδευτικούς ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για το θέμα, παρουσιάζοντας διάφορα video και κάνοντας εκπαιδευτικές δραστηριότητες (φύλλα εργασίας, quiz). Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και αναζήτησαν πληροφορίες για την ρύπανση του φυσικού περιβάλλοντος.
Σε δεύτερο στάδιο, έγινε αποτύπωση και υιοθέτηση παράκτιων και χερσαίων οικοσυστημάτων της ευρύτερης περιοχής, με απώτερο σκοπό την μείωση της παράκτιας – χερσαίας ρύπανσης και διερεύνηση των επιπτώσεων από ανθρώπινες παρεμβάσεις. Επιπλέον, έγιναν δύο επισκέψεις σε κοντινή παραλία της περιοχής όπου οι μαθητές σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς συνέβαλλαν στον καθαρισμό της παραλίας. Κατόπιν, έγινε διαχωρισμός των απορριμμάτων σε διάφορες ομάδες και καταγραφή τους.
Επίσης, πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στον Φορέα Διαχείρισης Αμβρακικού Κόλπου, στην Πρέβεζα, όπου αρμόδιος υπάλληλος ενημέρωσε τους μαθητές για την βιοποικιλότητα του Αμβρακικού κόλπου και την σημασία της χλωρίδας και της πανίδας για την ευρύτερη περιοχή.
Το υλικό που συγκεντρώθηκε, επεξεργάστηκε και οι μαθητές εκπόνησαν εργασία, η οποία παρουσιάστηκε στην κοινότητα του σχολείου. Επιπλέον, έγινε καταχώρηση των πληροφοριών στον διαδικτυακό χώρο του προγράμματος. Κατά την υλοποίηση του προγράμματος χρησιμοποιήθηκαν οι παρακάτω εκπαιδευτικές τεχνικές:
- Εισήγηση
- Καταιγισμός ιδεών – Συζήτηση
- Διαδικτυακή έρευνα
- Χρήση οπτικοακουστικών μέσων
- Χρήση ΤΠΕ
Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος οι μαθητές απέκτησαν νέες γνώσεις, υιοθέτησαν στάσεις και συμπεριφορές με κατεύθυνση την βιώσιμη ανάπτυξη, ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με το θέμα της ρύπανσης και τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον και τους οργανισμούς. Επιπλέον, δημιουργήθηκε πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας τόσο μεταξύ τους όσο και με τους εκπαιδευτικούς του προγράμματος.