Σήμερα, Πέμπτη, 27-03-2025 το σχολείο μας είχε την ιδιαίτερη χαρά να συμμετάσχει στην προσομοίωση του 1ου μαθητικού συνεδρίου με θέμα «Πάρε τη λέξη μου, δώσ’μου το χέρι σου: Ορθώνοντας τον λόγο ενάντια στη βία» που συνδιοργάνωσαν με επιτυχία ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου στην πόλη των Ιωαννίνων. Συγκεκριμένα, αντιπροσωπεία μαθητών της Α΄Λυκείου υπό την καθοδήγηση εκπαιδευτικού του σχολείου αξιοποίησαν το βήμα που τους δόθηκε, για να επισημάνουν την ανησυχητική έξαρση της παραβατικότητας και των βίαιων αντιδράσεων που διαπιστώνονται τα τελευταία χρόνια στην ηλικιακή ομάδα των εφήβων, όπως αυτά αποτυπώνονται στη νεότερη ελληνική λογοτεχνία. Στόχος της έρευνας των νεαρών συνέδρων δεν ήταν μόνο η προβολή της ωμότητας και των προσωπικών αδιεξόδων που βιώνουν στα έργα αυτά οι έφηβοι πρωταγωνιστές, αλλά και η υπογράμμιση της ελπίδας και της αισιοδοξίας που αναδύονται μέσα από επικίνδυνες και οδυνηρές καταστάσεις. Αξιοσημείωτη είναι η γόνιμη ανταλλαγή απόψεων που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και τα μηνύματα ενάντια σε κάθε μορφής βίας που «ήχησαν δυνατά» στο συνεδριακό κέντρο. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες και να εκφράσουμε την αισιοδοξία και την ελπίδα μας για αντίστοιχες δράσεις στο μέλλον.
Άρθρο συνεδρίου: Η βίαιη συμπεριφορά παιδιών και νέων στη νεότερη ελληνική λογοτεχνία
Η παρουσίαση του ΓΕΛ Λούρου εδώ

