Το σχολείο μας θα επισκεφθεί τη Βουλή των Ελλήνων σε μια τριήμερη διδακτική επίσκεψη στην Αθήνα, από την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2025 έως το Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2025. Για την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών της Α’ & Β’ τάξης του σχολείου μας, η αρχηγός της εκδρομής κα Παλιάτσου Ουρανία, ετοίμασε την εξής παρουσίαση.

Μετά την υλοποίηση της εκδρομής
Το πρώτο σημείο της εκπαιδευτικής εκδρομής ήταν το Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, ένα από τα πιο σημαντικά μουσεία της χώρας, το οποίο φιλοξενεί αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής τέχνης και πολιτισμού. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν μοναδικά εκθέματα, όπως αγάλματα καθώς και εξαιρετικά έργα γλυπτικής και κεραμικής, που αναδεικνύουν την τεχνική και τη δημιουργικότητα των αρχαίων Ελλήνων. Η επίσκεψη προσέφερε στους μαθητές μια ανεκτίμητη ευκαιρία να εμβαθύνουν στην ελληνική ιστορία και να συνδεθούν με την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, μία νέα εμπειρία θέασης ξεκίνησε και μας προσκάλεσε να αγγίξουμε τα αστέρια, μέσα από την τεράστια θολωτή οθόνη, παρακολουθώντας την ψηφιακή προβολή «Πέρα από τη Γη» σε ένα εντυπωσιακό εκπαιδευτικό «ταξίδι» στον κόσμο της αστρονομίας αλλά και άλλων θετικών επιστημών!Ακολούθησε περίπατος στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, όπου οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους υπέροχους χώρους του, απολαμβάνοντας την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του, η οποία συνδυάζει τη σύγχρονη αισθητική με τη λειτουργικότητα. Κατά τη διάρκεια του περιπάτου, εξερεύνησαν το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος, έναν καταπράσινο χώρο ιδανικό για χαλάρωση και ψυχαγωγία, ενώ ενημερώθηκαν για τη βιώσιμη σχεδίαση που χαρακτηρίζει τον χώρο. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη, η οποία αποτελεί ένα κόσμημα γνώσης και πολιτισμού. Οι μαθητές θαύμασαν την αρχιτεκτονική του αναγνωστηρίου, περιηγήθηκαν στους χώρους με τα χιλιάδες βιβλία και ενημερώθηκαν για τις σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει. Ο συνδυασμός της ηρεμίας του πάρκου με την εκπαιδευτική και πολιτιστική αξία της Βιβλιοθήκης δημιούργησε μια μοναδική εμπειρία, που άφησε στους μαθητές έντονες και αξέχαστες εντυπώσεις.



Επίσης, επισκεφθήκαμε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), αποκτώντας γνώσεις για τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την έκθεση της διεθνώς αναγνωρισμένης καλλιτέχνιδας Penny Siopis. Η έκθεση περιλάμβανε έργα που εξερευνούν θέματα όπως η μνήμη, η ταυτότητα, και οι συλλογικές εμπειρίες, χρησιμοποιώντας πολυδιάστατες τεχνικές και υλικά. Οι μαθητές/τριες εντυπωσιάστηκαν από τα δυνατά συναισθήματα που αποπνέουν τα έργα της Siopis, τα οποία συχνά συνδυάζουν αφηγηματικά στοιχεία με την προσωπική και ιστορική μνήμη. Μέσα από ζωγραφική, εγκαταστάσεις και βίντεο, η καλλιτέχνιδα καταφέρνει να δημιουργήσει έναν διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, προκαλώντας τους θεατές να σκεφτούν βαθύτερα για την ανθρώπινη εμπειρία. Η επίσκεψη στην έκθεση αποτέλεσε μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να έρθουν σε επαφή με τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και να εξερευνήσουν πώς η τέχνη μπορεί να γίνει μέσο κατανόησης κοινωνικών και πολιτισμικών ζητημάτων.
Επίπλεον, παρακολούθησαν θεατρική παράσταση στη Σκηνή “Ελένη Παπαδάκη” του Θεάτρου REX, που άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις σε όλους. Η γενιά των socialmedia, που κατακλύζεται από την τεχνολογία, έρχεται αντιμέτωπη με τους κινδύνους του ψηφιακού κόσμου μέσα από τη θεατρική παράσταση που παρακολουθήσαμε «Μετά το πάρτι».
Τέλος, το Σάββατο 11 Ιανουαρίου, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Εθνικό Κοινοβούλιο. Οι μαθητές, φιλοξενήθηκαν στην αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία του κτηρίου που φιλοξενεί το εθνικό μας κοινοβούλιο. Επισκέφθηκαν τους σημαντικότερους χώρους του, περιηγήθηκαν στην ιστορική έκθεση με χειρόγραφα, πορσελάνες και ζωγραφικούς πίνακες που φιλοξενούνται εκεί και εξοικειώθηκαν με τη λειτουργία της Βουλής, η οποία αποτελεί θεμέλιο του Δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Στη συνέχεια ακολούθησε μια σύντομη περιήγηση γύρω από τον Εθνικό Κήπο, αρχίζοντας από την οδό Ηρώδου Αττικού, το Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο, για να ολοκληρωθεί η περιήγηση με το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη.